Saturday, 1 November 2014

 Mirza Ghalib...

shoq hai saman tarz nazish e arbab e ijiz
zr'ra sehra dast gah o qatra drya aashana
شوق ہے سامان طرز نازش ارباب عجز
ذرّہ صحرا دست گاہ و قطرہ دریا آشنا

jazba e ishq ki shid'dat mehmeez ka kam deti hai ,pegham deti hai , martaba bakhshti hai ,ilham sy nawazti hai ...gr cheh k aashiq khud ko na cheez grdanta hai ...
shoq ba mani ishq hi hai jo aashiq sadiq ko goya zr'ray ko sehra ki aur qatray ko drya ko drya ki pehchan deta hai ...  goya shoq hi un ka srmaya e nazo niyaz....
جذبہء عشق کی شدت مہمیز کا کام دیتی ہے پیغام دیتی ہے مرتبہ بخشتی ہے الہام سے نوازتی ہے ، گرچہ کہ عاشق خود کو ناچیز گردانتا ہے ، شوق بہ معنی عشق ہی ہے جو عاشق صادق کو گویا زرے کو صحرا کی اور قطرے کو دریا کی پہچان دیتا ہے ،گویا شوق ہی ان کا سرمایہ ء ناز و نیاز۔۔۔

dil e hr qatra hai saz e anal behr
hum os k hain humara pochna kya
دل ہر قطرہ ہے ساز اناالبحر
ہم اس کے ہیں ہمارا پوچھنا کیا

From Zarb e Kaleem ...Aadam
tilsam e bod o adam jis ka nam hai aadam
Khuda ka raz hai qadir nhi hai jis py sukhan
طلسم بود و عدم جس کا نام ہے آدم
خدا کا راز ہے قادر نہیں ہے جس پہ سخن

ba qol Allama Iqbal....''khudi ya ana zat e insani mai apny kamal ko pohanch jati hai aur wajod e haqeeqi wohi hai jisay apni haqeeqat ka sha'or ho jitna kisi ka sha'or zat gehra hai utn ahi madarij e haqeeqat mai os ka drja buland hai 
علامہ سر محمد اقبال رحمہ اللہ تعالی فرماتے ہیں :
"خودی یا انا ، ذات انسانی میں اپنے کمال کو پہنچ جاتی ہے اور وجود حقیقی وہی ہے جسے اپنی حقیقت کا شعور ہو جتنا کسی کا شعور ذات گہرا ہے اتنا ہی مدارج حقیقت میں اس کا درجہ بلند ہے "

goya shoq ki wus'at qatra drya ,zr'ra sehra mai tafreeq nhi rakhti
گویا شوق کی وسعت قطرہ، دریا ، زرہ صحرا میں تفریق نہیں رکھتی ۔۔۔۔
قطرہ اپنا بھی حقیقت میں ہے دریا لیکن
ہمکو تقلید تنک ظرفیء منصور نہین 


ذرّہ ذرّہ ساغرِ مے خانۂ نیرنگ ہے
گردشِ مجنوں بہ چشمک‌ہاۓ لیلیٰ آشنا
zr'ra zr'ra saghar e mai khana e nerang hai 
grdish e majno'n ba chashmak haye lela aashna
jis trah majno'n ki zindagi lela ki aankh k isharo'n k tabay ...theek osi trah khana e nerqang ye jahan mehboob e haqeeqi k isharon py grdish e madam mai hai 
جس طرح مجنوں کی زندگی لیلی کی آنکھ کے اشاروں کے تابع ٹھیک اسی طرح خانہء نیرنگ یہ جہاں محبوب حقیقی کے اشاروں پہ گردش مدام میں ہے ۔

 qatra apna bhi haqeeqat mai hai drya lekin 
hum ko taqleed tinak zrfi e mansoor nhi 
قطرہ اپنا بھی حقیقت میں ہے دریا لیکن 
ہمکو تقلید تنک ظرفی منصور

yahan Ghalib apny zarf ki wus'at ka bayan detay hoye kehtay hain k wo mansoor thy jin honay ailan ko apna eiqan jana aur an al huq ka nara lagaya , jb k hum zarf o pindar k malik hai 
یہاں غالب اپنے ظرف کی وسعت کا بیان دیتے ہوئے کہتے ہیں کہ وہ منصور تھے جنھوں نے اعلان کو اپنا  ایقان جانا اور اناالحق کا نعرہ لگایا جبکہ ہم ظرف و پندار کے مالک ہیں ۔۔۔
 
qatra drya mai jo mil jaye tu drya ho jaye
kam acha hai wo jis ka k ma'al acha hai ...
قطرہ دریا میں جو مل جائے تو دریا ہوجائے
کام اچھا ہے وہ جس کا کہ مآل اچھا ہے 

sharah e hangaama e hasti hai, zahey, mausam e gul
rehbar e qatra ba-darya hai, khusha! mauj e sharaab 
شرح ہنگامہء ہستی ہے  زہے موسم گل 
رہبر قطرہ بہ دریا ہے خوشا موجِ شراب 
qatray drya mai mil kr fana ho jaye pr ye hi dr asal qatray ki baqa hai ...ishrat e qatra hai drya mai fana ho jana....

No comments:

Post a Comment